onsdag, maj 25, 2005

Resurslöseriet inom Public service

Jamenvisst. Slösa. Det är jag bra på. Det är VI bra på. Att slösa med pengar på saker man inte rintigt behöver. Som den där sviiintuffaörsnäckan till combatspelet till PS2. Det var ngt man kände att"tja, jag är ju en rik gubbe, den gör varken av eller till...". Eller som dom där fotbollskorna, med skruvdobb. Bra att ha. Fortfarande oanvända.

Jag tycker att partiledarduellen var ...ok. Man kan säga, med tanke på mitt tidigare inlägg, att en med snopp vann. "Snoppen är toppen- " - är ett slagord som Marita inte skulle tycka om...

Jag gav svt och publicservice cred.Jag tar tillbaka det. Svt gjorde en SIFO undersökning. Eftersom jag har viss erfarenhet vid sådana upphandlingar kan man säga att
1) Det är fan inte billigt.
2) Det är ganska dyrt.
3) Det är radiotjänsts pengar som går till denna undersökning.

"men sluta gnäll nu, så farligt kan det inte vara..." Njae. jo. Eller nä. Eller vafan; mellan 150 till 200. Tusen. 200 000. Beroende på urval och frågor. Det är inte det att det är mycket pengar (eller jo, lite, liksom ) utan det är det att dom tycker att det är VÄRT att lägga pengar på en undersökning på något så banalt som vem som vann en duell. Det finns bara ett självklart svar. Den som står kvar.

Det som än mer sticker en snål jävel i ögonen är att dom VET att det inte är en jävel som bryr sig. Mer än hälften av de tillfrågade bryr sig inte ett skit. Så vad göra?För er som erlagt avgift de senaste två åren skiver ni följande brev till radiotjänst i Kiruna;

"Hej. Jag heter (namn) och jag tycker att ni är riktiga BLOCKMONGON. Hur i h*vete kan man slösa pengar på en värdelös undersökning? Mitt kontonummer är XXXXXXXXX och där förväntar jag mig ha tillbaka mina stash fort som satan, innan allt är bortslösat på värdelösa undersökningar. Ta in lite mer vågat i rutan istället för pengarna, om inte annat ställer jag upp nästan gratis."
Med vänliga och ödmjuka hälsningar,

Namn

ps.Ni kan dra åt helvete. d.s

//Simon