måndag, mars 17, 2008

Et tu fru!

Det har varit en intressant helg. Låt mig göra en snabb rekapitulation.

***
Charlotte Perelli vann schlagern. Hurra. Typ. själv höll jag på Christer Sjögren.

***
Jag drog ut en visdomstand i lördags. Det var mindre skönt. När man ska dra ut visdomständer måste man bedöva käken. Med en spruta, eller fem i mitt fall. In i självaste käkbenet. Hurra.

***
Spelade monopol mot min fru och svägerska i söndags. Jag brukar ha tur i monopol och lite näsa för spelet, så efter ett tag ledde jag stort. Då paktade min egen fru mot mig, så att dom två delade på inkomsterna från mig. Min egen fru? vart är världen på väg någonstans? Needless to say, så åkte jag ut först, med huvudet före.

***
Kanal 9 visar slutspelshockey. Dom har haft en stor kampanj som legat tungt i tv. "Förspelet är över, nu är det slutspel eller nåt sånt, där dom marknadsför sin hemsida. Bra och rolig grej. Förutom att sidan är en tom sida med spelschemat då. Inget innehåll att tala om. Nödvändigt? Njae. Dom lär ju inte betala för sin reklam i kanal5 iallafall.

***
I dag kommer jag följa när Linköping slår Djurgården, Modo får respass ut ur slutspelet, HV "tear a new one" åt Skellefteå och Färjestad kör över mitt Frölunda. Game on.
//Simon