söndag, mars 16, 2008

"Jag gillar att äga"

Denna facebookhysteri verkar ha mattats av något. Men det kommer nya och nya applikationer hela tiden. Min favoritgrej just nu: att äga andra personer. Att ha dom som personliga husdjur. Oetiskt? javisst. Kul? nej inte särskilt. Men tanken att kunna säga till någon "jag äger dig" ger en skön känsla. Dessvärre äger min fru mig...Dagens rubrik "Facebook gör dig maktgalen"
***
Frölundafansen slängde in flaskor och vajade de gamla grönvita färgerna. Liknkelsen med bajen på söderstadion är väl svår att undvika. Men skönt att den där rödhåra jönsen inte fick göra ml igen. Han är ju jätterödhårig. Jag utlovar hundra kronor till den som färgar hans hår. 100:-!! Dagens rubrik: "Hatattack mot Jönsson- gick inte att känna igen"
***
Djurgården vann en match. Jaha. Rubrik: "Dagens skräll- som ingen bryr sig om".
***
Tog bort en visdomstand lte småakut igår. Eller ja, låg hemma och hade hög feber i en inflammerad visdomstand och efter fem sprutor i käkbenet gick den att ta bort. Det knakade mycket högt.
Dagens rubrik: " Tand knäcke mongo"
***
Nej nu ska vi se vilka rubriker som dominerar i dag efter schlageravgöarandet. "Glädjeårar", "Sorgertårar" eller "Christer Sjögrens tår".

//Simon