måndag, januari 28, 2008

Nyårslöften

Jag brukar säga att jag inte kan lova något som jag vet att jag inte kan hålla. T ex gå ner i vikt. Det är ju omöjligt om man som jag föredrar choklad framför morötter, chips framför gurka och öl framför vatten.

Nåväl. På fyllan och villan lovade jag att jag "i år ska jag gå ner x- kilo". Jag har svurit en del över det löftet, eftersom jag egentligen inte känner för att anstränga mig för att gå ner i vikt. Egentligen då.

Men så var vi i Götet i helgen. Och det sista vi gör är att hälsa på min farmor. Hon är 95 och ett halvt, ca 125 cm lång/kort, bryter på polska och är väldigt judisk gammal dam. Förr i tiden hade hon en tunga som var knivskarp och med högt underhållningsvärde. Dessvärre har den avtagit med åren och hon har blivit snäll- lite för snäll kan jag tycka.. Men hon påpekade nu när vi hälsade på henne "att ni ser ut att trivas med varandra för du ser lite rultig ut" till mig. Jag ska ge henne för rultig.

Ärlighet verkar ju vara jävligt länge i allafall.
//S