onsdag, mars 19, 2008

Det finns hopp!

Jag har fått vad vi inom min brach kallar för "kraftiga påstötningar" gällande min kära frus lista.
Låt mig vara tydlig: Det blir inte en påse hundbajs. Såklart det inte blir. Det hade jag ju inte skrivit ut. Hon förtjänar något mycket mycket bättre. Så, nu var det utrett.

***
Just det, hon ( min fru alltså) är jätteduktig på monopol. Det var därför jag åkte ut först och hon kom tvåa. Det berodde inte på någon pakt (absoluuuuut inte, nejnej, fullständigt otänkbart).

***
Gyllene och givande samtal från gårdagens match när Jörgen Jönsson intervjuades i studion:
Jag: - Jävla Färjestad.
Fru: - Gud va rött hår han har...
Jag: - Han är skitful, jävla bonde-jönsson.
Fru:- Jätterött hår, verkligen.

***
Klyft satsar på lyft i längdhopp. Gäsp. Hon tråkar ut mig. ge mig något mer handfast. Nakenchock. Spritchock. Dopingchock. Nånting. Inte målade naglar, det är ingen chock. bara *gäääääsp* jättetråkigt.

***
I dag är det fredag (ja egentligen onsdag). Imorgon är det skärtorsdagen och känn på den här: Jag är leeeeedig. På lördag åker jag till Espana och förhoppningsvis spelar jag golf. Heeeela veckan. Livet är hårt.

***
Åt påsklunch i dag. Vi har precis bytt krögare i vår personalmatsal. Han har höjt lunchpriset med fem spänn. Ockrare! För fem kronor extra- per måltid!- borde ju maten höjts i kvalitet från med typ 8,3%. Men nej. Icke sa Nicke. Det smakade skräp. Pajen fick jag gräva och bryta med en riktigt stålsked. Fattar ni? STÅLSKED! Vart är välden på väg? Nu kommer väl någon smart jävel säga att det är ett ilandsproblem och till dig som tänker det: F**K OFF. Det är det fanimig inte. Jag vill ha det jag betalar för. Och det är inte betongsmulpaj.

***
Helt plötsligt ångrar jag att jag skickade iväg det där mailet till krögaren. Han kommer ju bara garva åt mig. Jag har begärt att få tillbaka mina pengar för lunchen för den var så äcklig och dessutom vill jag ha rabatterat pris... Jaja, det var nog inte godare men billigare förr.

För övrigt utlovar jag 100:- i belöning till den som färgar Jönssons hår. I alla färger utom den röda skalan.

//Simon