måndag, februari 12, 2007

Lite från min göteborgsvistelse


Ja alltså, vägen dit kunde ha börjat bättre. Mycket bättre. Jag fick gå upp i ottan, och ta ett mjölktåg. Vi åkte förbi sådana metropoler som Vingåker, Töreboda, Laxå och Vårgårda. Mjölktåget. Som om inte det var nog så satt jag precis bredvid en speciell avdelning...




Väl i götet kollade, som alltid, i GP jobb. Då fick jag syn på en av de märkligaste annonserna jag någonsin har sett.



Redovisningsansvarig med känsla för kundsupport? Som bilden antyder menar ni? Du kommer ha daglig kontakt med dinga kollegor etc... Du ska göra årsbokslut och deklarationer och ja just det, en litenliten detalj som inte har med din kompetens att göra alls: DU SKA SE UT SOM EN SUPERMODELL OCH GÅ I SPETSBEHÅ!

Sen behöver man inte säga mer. //Simon

ps. Inväntar f.ö. länken till en nystartad blogg om riktig säkerhetspolitik, kan bli intressant att följa.d.s

4 Comments:

Anonymous Anonym said...

lite från min göteborgsvistelse??? vart i texten står det lite om din göteborgsvistelse??

3:53 em  
Blogger max said...

lite var ordet..
:)

12:40 em  
Blogger Martin said...

Erkänn, du låg i bollhavet hela vägen ner.

1:43 em  
Blogger Simon V. said...

finns det jobb där?

3:18 em  

Skicka en kommentar

<< Home