onsdag, mars 19, 2008

Roliga samtal?

Apropå roliga samtal:

***
Mediamarkt i somras. Jag och min fru har bestämt att vi ska ha en stor platttv.
Försäljerskan: Men den här är jättebra. Kostar 14 papp ungefär. Fin bild, HDklar och bara en jättebra TV.
Vi: (överlägger lite).. Ja men vi tar en sån.
Försäljerska: Å vi har inte dom inne på lager tyvärr..
Jag: Ok, men har du en annan likvärdig då?
Försäljerska: Ja absolut, vi har denna som är nästan exakt likadan, fast en panasonic..
Jag: Vi tar den.
Försäljerska: Den har vi tyvärr inte inne.
Jag: Har ni något inne?
Försäljerska: Nej. Det kommer om två veckor.

Då gick vi.

***
En av min systers kompisar var i Thailand för många år sen. Han gick ner till frukosten där servitören på hjälplig engelska frågade om han ville ha yoghurt. Absolut svarade han, eftersom inte visste att dom serverade sådant.
Servitören: Do you want Stlawbelly ol plain?
Kompis: ÅÅ. Strawberry please.
Servitören: Stlawbelly...stlawbelly, no have.

(ursäkta min raljernade ton, men så återgavs det faktiskt till mig, jag bara citerar!)

***
En kvinna (högt i mobiltelefonen ) på bussen: Jaaa, hej det var Annika här som skulle måla dig till "Hulken" nästnästa vecka. Jag skulle bara kolla om du är en hårig typ… Jasså, jaha, okej (Hon skrattar) Jo, sen var det en sak till som jag skulle kolla... om du kanske är en tjockis?
***

Roligt, nästan jämt.

//Simon