tisdag, juni 03, 2008

Dagens Nysheter

Det var ett tag sen. Men det struntar jag i. Jag ångar på.

Vad händer framöver? Ja, min mycket bättre hälft åker till Nice. Och på lördag ska jag på flipflopskalas. Så långt har jag kommit.

***
I världen då? Njae, några smarta saker har nog sagts, allt nedan är saxat ur TT.

- "Vi har inte anledning att få hjärtattack i onödan eller höja blodtrycket med mer än nödvändigt." Utrikesminister Carl Bildt i interpellationsdebatt om den ryska militära hotbilden.
Hjärtattack i onödan? Calle B har koll på vad som är nödvändigt alltså.

***
- "Många invandrare har en grön bakgrund. De är vana vid jordbruk och djur."
Jordbruksminister Eskil Erlandsson om en utredning som föreslår fler invandrare som jordbrukare.
Bra Eskil. Fint sagt. Om man slår upp nationaencyklopedin på "Politiskt korrekt" så finner man inte en bild av centersnubben.

***
- "Bor man i stan och i lägenhet äter man jordgubbar. Har man villa, sommarstuga eller kolonilott är rabarbern viktig. "
Måltidsforskaren Richard Tellström vid Restauranghögskolan i Grythyttan om vilken mat som står på bordet på nationaldagen den 6 juni.
Min analys- nyhetstorkan har kommit för att stanna. I villa, volvo eller lägenhet.