onsdag, april 23, 2008

TV-tider

Vad är det viktigaste som händer i sommar? Att Sverige åker ut direkt i gruppspelet såklart. I EM. I Fotboll. För att vara tydlig. Och här har ni en sammanställning om när man ska- och inte ska- kolla.

Lördag 7 juni:
18:00 Schweiz - Tjeckien, Grupp A,TV4 - nyhetens behag. Pissmatch, men klart jag kollar.
20.45 Portugal - Turkiet, Grupp A, TV4 - en typisk 1-1 match. Klart jag kollar.

Söndag 8 juni:
18:00 Österrike - Kroatien, Grupp B, TV4 - Gäääsp-Klart jag kollar.
20:45 Tyskland - Polen, Grupp B, TV4 - Hatmöte. Podolski och Klose. Klart jag kollar.

Måndag 9 juni:
18:00 Rumänien - Frankrike, Grupp C, TV4 - Fransmännen kanske tom lyckas i denna turneringen. Sådär intressant match men... Klart jag kollar.
20:45 Holland - Italien, Grupp C, TV4 - OOOO!Klart jag kollar. Självklart. Får ej missas!

Tisdag 10 juni
18:00 Spanien - Ryssland, Grupp D, TV4 - Spanien äntrar EM med en säker trea. Klart jag kollar.
20.45 Grekland - Sverige, Grupp D, TV4 En typisk trinidadmatch mot regerande mästarna. 0-0. Klart jag kollar.

Onsdag 11 juni
18:00 Tjeckien - Portugal, Grupp A, TV4 - intressant match. Håller tjeckerna? Klart jag kollar.
20.45 Schweiz - Turkiet, Grupp A, TV4 - OO, lite ajabaja mellan de bägge staterna. Klart jag kollar.

Torsdag 12 juni
18:00 Kroatien - Tyskland, Grupp B, TV4 - Intressant match-Klart jag kollar.
20:45 Österrike - Polen, Grupp B, - VM i trpkig match, men..Klart jag kollar.

Fredag 13 juni
18:00 Italien - Rumänien, Grupp C, TV4 - Hur står sig rumänerna mot världens bästa landslag? Klart jag kollar!
20:45 Holland - Frankrike, Grupp C, TV4 - Ödesmatch i dödens grupp för något av lagen. Toppmatch, kan bli EM:s bästa match. Klart jag kollar.

Lördag 14 juni:
18:00 Sverige - Spanien, Grupp D, TV4 - Vi hoppas på nollnoll igen då. Klart jag kollar.
20:45 Grekland - Ryssland, Grupp D, TV4 - Gääääsp. Men intressant för Sverige. Klart jag kollar.

Söndag 15 juni:
20:45 Turkiet - Tjeckien, Grupp A, TV4/TV4-Sport - nej, det här matchen verkar trist.
20:45 Schweiz - Portugal, Grupp A, TV4/TV4-Sport- nej, det här matchen verkar också trist.

Måndag 16 juni
20:45 Polen - Kroatien, Grupp B, TV4/TV4-Sport -nej, det här matchen verkar trist.
20:45 Österrike - Tyskland, Grupp B, TV4/TV4-Sport - Hitlers hemmanation mot det som skulle bli tredjeriket. Klart jag kollar!

Tisdag 17 juni20:45 Holland - Rumänien, Grupp C, TV4/TV4-Sport- Här gäller det nog för Holland. Klart jag kollar!
20:45 Frankrike - Italien, Grupp C, TV4/TV4-Sport - TOPPMATCH!Klart jag kollar!

Onsdag 18 juni
20:45 Grekland - Spanien, Grupp D, TV4/TV4-Sport- Ödesomgång i Sveriges grupp. Klart jag kollar!
20:45 Ryssland - Sverige, Grupp D, TV4/TV4-Sport - Make it och Brake it!Klart jag kollar!

Torsdag 19 juni
Börjar Kvartsfinalerna. - Eh... Klart jag kollar!Klart jag kollar!Klart jag kollar!På alla matcherna!

F.ö. mest intressant att följa matcherna i dödens grupp. Alla matcher är intressanta och Rumänien kan faktiskt överraska. Nu undrar ni var England är? Dom kom inte med- MOHAHAHAHAHA!

Vi syns i min soffa i sommar.

//Simon

1 Comments:

Blogger Martin said...

Orkar man verkligen hoppas på fotbollen med vårt nuvarande landslag?
Well, det är en ursäkt för att få ta sig några kalla. För att fira eller för att sörja........mest troligt det sistnämnda.

6:10 em  

Skicka en kommentar

<< Home