tisdag, maj 06, 2008

Stads-språk?

Jag har aldrig fattat vissa detta med ordspråk. Men nu har jag slagit upp några.

Min favorit som jag fastnade direkt för var George Best (engelsk fotbollsspelare, vann VM -66 med bla Sir Bobby Charlton mfl).

Han har två fanstastikt roliga citat:

"1969 slutade jag med både sprit och sex. Det var de värsta tjugo minuterna i mitt liv."

" Jag spenderade mina pengar på sprit, kvinnor och snabba bilar. Resten slösade jag bort."

Och en bonus: "De säger att jag legat med sju Miss World. Faktum är att det bara är tre."

Roligt så det förslår. Men sen kommer svenska byar/samhällen/städer och tänker att " här kan vi göra en skillnad...". Tänk om, tänk rätt.

Exvis Trosa- Det är inte smart att, när byn heter Trosa framförallt, har mottot:
"Välkommen till Trosa- världens ände". Å. Tack.

Eller som Södertälje. Jag var där igår. Enkelt. Kort.
"Södertälyeah!"
Jag dör.
//Simon

1 Comments:

Blogger max said...

Nordirländare och en av de bästa fotbollsspelare som aldrig spelat VM..

12:55 em  

Skicka en kommentar

<< Home