tisdag, april 22, 2008

Målvakter och korkade brudar

Målvakterna i allsvenskan håller inte högsta klass precis. Förutom blåvitts nyförvärv som öppnat oförskämt bra (jag dömde såklart ut honom som den sämsta värvningen sedan Marino Rahmberg, men det är en annan hhistoria). Rami är ju på väg mot EM. Känns tryggt.
Se här bara.
http://www.youtube.com/watch?v=0AnvzdZmBFU&feature=related

Och så Örlund, Gnagets målis, som gjorde världens tabbe igår mot Blåvitt och gav oss segern- Thank You!

***
Pontus Farnerud är på väg till antingen Djurgården eller AIK. Vem?

***
Nu när NHLspelarna åker ut på löpande band från Stanlycup kommer ursäkterna farande på band. Jag kan inte, jag måste klippa min svärmors kusins tånaglar, tyvärr. Jag kan inte heller, jag måste eh, tvätta bilen. och så har jag tvättstuga på tisdag och eh, vahettere...
***
En favorit:
Tre tjejer ca15 kommer in på biblioteket. De har med sig en filmaffisch från Sandor slash Ida och en av tjejerna försöker hitta boken med hjälp av en dator.
Tjej 1: Hur stavar man "slash"?
Ingen av tjejerna vet.
Tjej 1: Jamen, vad heter författaren då?
De båda kompisarna rycker på axlarna.
Tjej 1: Jamen, gud! Kolla affischen!
Tjej 2 rullar ut affischen och tittar noga på den.
Tjej 2 (på knackig engelska): Sandrew Metronome!
***
Lite dum dummare över det hela. "Her name is oooon the bag! AA!!! It´s Samsonite".
***
För övrigt kommer jag att följa Bajenmatchen imorgon och sen Barcelona- Man Utd. Behöver jag ens säga att mitt hjärta klappar lite hårdare för Barca?

Tydligen.

//Simon