onsdag, april 18, 2007

och fredagen bara fortsatte...

Ja, min fredagen den 13 är långt ifrån över. Ropa inte hej. Nej. Don´t.

Det som hände efter det att jag skrev min text var att jag tömde kattj*velens låda. För första gången sedan vi införskaffade henne hängde hon sig i klorna i självaste påsen. Fan, jag som har bråttom, tänkte jag. Kattbajs över hela golvet. fanfanfan, som Thåström säger.

In snabbt i köket, slå omkull mat och vattenskål så DET blandas ut på golvet. Fan, skit.

Jag löste det. MEN- jag är ändå Jinx (olycksfågeln). Jag ska ge ett annat exempel , eller ja, flera.

Senast jag var på en fotbolls eller hockeymatch där mitt lag vann var 2003 med Joel. Sen dess har jag följande trackrecord:
1) Igår Blåvitt- AIK 1-2. Torsk.
2) Frölunda- Färjestad 2006 smfinal: 2-5. Torsk. Per Ledin gör sista.
3) Djurgården - Blåvitt på stadion 2006. Torsk 1-0. Mattias Jonsson snubblar in skitmålet.
4) Blåvitt- Assyriska 2004 (??). torsk 0-3. BLåvitt blev sönderkontrade.

Det är inte ofta jag går på matcher, men nu vill chefen (Djurgårdare) ge mig l e d i g t för att jag ska gå med på djurgården -blåvitt. Inte för sällskapet, nej, utan för att jag är jinx.

Frdagen den 13 började 2003. När tar det slut???
/S

1 Comments:

Blogger max said...

Snälla fortsätt meningen:
Ropa inte hej....

2:37 em  

Skicka en kommentar

<< Home