söndag, maj 27, 2007

Vardagsrasism- småkul?

Alla är vi rasister. Vardagsrasister. Jooooo, det är vi. Vi är är inte superupplysta. Fördomsfria. Glöm det.

Så, jag har en kamrat, YO DAL HO. Han fyller min asiatkvot. Jag tänkte på honom när jag såg en liten småsmygrasistisk sak på nätet, som faktiskt var ganska rolig. Vi bjuder i dag på kinesiska- engelska översättningar. He Yu go.

- That's not right - Sum Ting Wong
- Are you harboring a fugitive? - Hu Yu Hai Ding
- See me ASAP - Kum Hia Nao
- Stupid Man - Dum Fuk.
- Small Horse - Tai Ni Po Ni
- Did you go to the Beach?- Wai Yu So Tan
- I bumped into a coffee table - Ai Bang Mai Fa Kin Ni
- I think you need a face lift - Chin Tu Fat
- It's very dark in here - WaoSo Dim
- I thought you were on a diet - Wai Yu Mun Ching
- This is a tow away zone - No Pah King




Max: It´s Great, Yu Dum Fuk
YO dal: Fa Kin Su Pah


- Staying out of sight - Lei Ying Lo
- He's cleaning his automobile - Wa Shing Ka
- Your body odor is offensive - Yu Stin Ki Pu


Fa kin Su pah. Låter lite som gotländska också va?
//Simon

2 Comments:

Blogger Simon V. said...

Vely funny jew man-Ni Sla Pah

4:27 em  
Blogger Lakers said...

Can I have the cream of Sum Yung gai?

Jag är för övrigt inte vardagsrasist.....jag hatar bara er alla per definition.
Hur kan jag ens vara vän med en kines, en jude och en arab?
Jag skäms..........








(eftersom inte alla känner mig så känner jag mig förpliktigad att förtydliga att en viss ironi ligger i tidigare uttalande)....förutom det där med kines....Simon är av som en handled på en bakåtfallande snowboardåkare.......asiaten alltså, inte juden....han är ännu mer av......

9:29 fm  

Skicka en kommentar

<< Home