måndag, juni 11, 2007

Golf- jävla skitspel

När man åker skidor möts man alltid med den glada men insinuanta kommentaren.
"Skippa första åket. Skippa sista åket." Denna kommer vanligtvis från den som inte vill åka mer utan hellre vill dricka öl.

Men när man spelar golf, denna helvetiska jordbrukarsport som får vuxna människor att bete sig som vilken treåring som helst, så sägs det aldrig. Det osagda.

Slutsatsen är dragen. Jag har spelat min första runda för året.

Förra året spelade jag med maxenmax och hans tjej. Det gick åt h-vete. Verkligen. Inga träffar etc. Ok fine. I lördags så var jag beredd att slänga klubborna.

Man ska ha mellan 32-36 poäng för att gå på sitt handikapp. Det vill man göra. Det är bra. Det är alltså två poäng per hål man SKA ha. De första nio hade jag fem ynka poäng. Sammanlagt hade jag 14 poäng. På 18 hål. Om man jämför med söndagesn runda, som vi bröt efter hål 10, där jag hade 16 poäng på tio hål (inte helt bra heller, men dra era egna slutsatser).

Så varför i helvete är det inte någon som räcker fram en kall öl och säger:
"- Äh, nu skippar vi första rundan..."
//Simon

2 Comments:

Blogger max said...

Andra rundan på onsdag 15.00?

11:39 fm  
Blogger Lakers said...

Min fråga och den mer relevanta är varför du inte har med dig öl och knäcker den första på andra hålet?
Bloody Maryn efter front-nian börjar fan bli en instans och sen rundar man av med en gin&tonic på 19:e.

Varför göra något lätt så svårt?

4:07 fm  

Skicka en kommentar

<< Home