onsdag, juni 13, 2007

En fråga till Posten

För några veckor sedan uppmanade Mikal mig att skriva till posten ang blindhundar. Jag vet inte om han visste att det är ett ämne jag har funderat mycket kring eller om det var en vild gissning.

Jag mailade hursomhelst.

"Hej. Jag undrar hur det kommer sig att ni, på minst ett postkontor, har en skylt med skrift där ni förbjuder hundar, men inte blindhundar.

Hur kommer det sig? Alltså, företeelsen, om någon skulle vara allergisk eller känna en stark avsky gentemot en hund, måste ju kvarstå oavsett hundens funktion.

Och hur ska den blinde veta att det, trots allt, är okej att ha med sin hund in? Han kan ju inte läsa och på det sättet tillgodogöra sig informationen?

Detta är något som jag funderat länge på, jag är ytterst tacksam för svar.
Vänligen,
Simon"

Svaret kom i dag.
"Hej,Tack för ditt mail.Eftersom jag inte kan svara på din fråga har jag skickat den vidare med ärendenummer 200xxxxxx xx .Du kommer att få återkoppling inom 2 veckor.

Med vänlig hälsning (namn) "

Så vi väntar med spänning. Hur ska det sluta??

//Simon

4 Comments:

Blogger max said...

Angående K-pistar eller som de orde heta K-pister så håller jag med dig men nu är du bara dum dum dum.

12:25 fm  
Anonymous Anonym said...

jag tycker att det är en helt adekvat fråga.....M

10:57 fm  
Anonymous Anonym said...

Jag tycker att det är superdum fråga... V

4:09 fm  
Blogger Martin said...

Du har för mycket fritid min vän......

12:25 em  

Skicka en kommentar

<< Home