torsdag, juni 29, 2006

Så blev midsommar..

"Det är över nuuuu.. "... Per Gessle, eller gyllene Tider kanske det är. Midsommarskiten. Den är över nu. Den kommer tillnaka igen om ett år, men det är ett helt ååååår till dess.

Det är skönt. Underbart. In i kaklet bara. Men hur blev det då? Lyckat? Jo, de flesta tycker nog det.

Inte jag. Jag och han/hon/den/det där uppe har nog inte samsyn på vissa saker. "the G-man" (ja, gud alltså) sitter nog och funderar varje gång jag ska göra något. Det måste gå fel. Något måste gå på röven (när något går åt skogen). Detta något är alltsomoftast något som jag har handson med. Portugalresan 2004 som ett exempel. Då satt nog the Gman och sa:
"Nämen, Simon är ute och reser. om Job klarade påfrestningarna, så klarar väl han det". Så- jag är Job. En ateistisk Job. Underbart.

Det började bra. Bakning, matlagning etc. Min sambo och hennes lillasyster gjorde i princip allt (GULDSTJÄRNA TILL ER!). vad jag gjorde? Jag säkte mig i golf. Nio hål, i totalt spöregn. Men vi var optimistiska. "Det spricker upp" var nog det enda vi sa. Det gjorde det också. Dagen efter, dvs på midsommar.

Några körde fel. Några hittade. Några stod i duschen, 10 mil från festen, när lunchen började. Jaja, thnx G-man. kaos innan det börjat: Check.

Vi spelade kubb. Könskamp. Grabbarna vann (ja, mitt lag vann, och ja, jag var med grabbarna). Som det skulle vara för att hålla mig glad. vinst: Check.

nubbe, sill, potatis. Check.

Vi spelade fotboll några stycken. Det gick la sådär, men en sak tar vi med oss till nästa år; vi börjar bli gamla. Undertecknad flåsade som en utmattad hund en varm sommardag efter tio minuter. Andra avbröt. Det roligaste var dock att en av oss, herr Grå, fick en muskelinflammation. Var? I bröstet. Av fotbollen. Underbart roligt. Vältränade? Check.

Sen grillade jag. Det blev helt ok, nästan gott.

Sen, dom en blixt från den blåklara himmeln, gick elen. Och vattnet. Och det började bli mörkt.
Och så var vi ellösa, fram till kl 10.00 dagen därpå. Sätta mig på prövning övning? jodå. Tack igen G-mannnen.

Så på det stora hela- det roligaste var inflammationen. Stackare. Han kanske ska byta namn till något mer passande som kanske...Lillian? Fröken Julie? Eller helt enkelt bara öknamnet "gamle Stig"?

//Simon a.k.a Job