tisdag, juni 20, 2006

Jag har blivit religiös!

Ja, du läste rätt. Jag tror nog jag har blivit religiös (nu blir morsan lyrisk). Varje kväll när jag lägger mig säger jag min bön. BitterBönen som jag kallar den. Den har hängt med i olika former och jag har justerat den något lite då och då, men basen är densamma som den alltid har varit.

Den följer nedan:

Ge mig sinnesfrid att acceptera det jag inte kan ändra, mod att ändra det jag inte kan acceptera, och det goda omdömet att gömma liken efter dom jag var tvungen att döda idag för att dom gick mig på nerverna.

Hjälp mig att vara omdömesfull med de tår jag trampade på idag, eftersom dom kan höra ihop med den röv jag kan bli tvungen att slicka imorgon.

Giv mig mat på bordet och jag skall vörda och respektera den, särskilt om det är biff, sås, potatis och öl. Då lovar jag att säga välsingnelsen "peri hagofen" varje gång.

Lär mig att alltid i alla lägen ge 110% på jobbet- 14 % på måndagar, 21% på tisdagar, 40% på onsdagar, 30% på torsdagar och 5% på fredagar.

Lär mig att se ödmjukheten och kunskap hos andra, så jag vet vilka jag måste kväsa nästa möte.
Lär mig att se initiativtagande och små obetydelsefulla glädjeyttringar hos andra och lär mig göra allt för att slippa detta.
Lär mig se tålmodigheten och dess kraft- så jag vet vilka jag INTE skall anställa.
Lär mig att lyssna och sova. Samtiidigt.
Lär mig att berömma andra som om jag verkligen menade mina komplimanger.

Visa mig ljuset, och jag ska ge det på käften.

Visa mig Cash och jag lovar min lojalitet till den.

Visa mig lycka, och jag ska visa den som bär den motsatsen.

Och hjälp mig att minnas, när jag har en riktigt dålig dag och det verkar som om folk verkligen anstränger mig för att göra mig förbannad och börja veva, att jag måste använda 42 olika muskler för att rynka min panna, men bara fyra för att sträcka mitt långfinger och be alla att dra åt helvete.

Amen.

//Simon

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Well....
M

9:30 em  

Skicka en kommentar

<< Home