onsdag, oktober 11, 2006

En konversation om jubileumsfesten

Jag träffade manschettsknapps-mike för några dagar sen. Vi tillhör samma obskyra kamratförening, som enligt vissa medier påstås dels styra Sverige men också urholka demokratin i Sverige. Lång historia. Hursom- vi firar 20 årsjubileum i november. Och det är alltid en massa gnäll om allting- hur ska servetterna vikas, vem ska hälsa välkommen, hur ska inbjudan se ut etcetera. Nu, denna senaste diskussionen som jag hörde, var om klädvalen.

Vad ska det stå på inbjudan? Black tie? Frack? Smoooking?

Danderyds- manschettknapps-Mike ville ha Frack. Det är fiiint. Frack. Det är stil det. Och stil ska vi ha. Och fint ska det va.

Nu fick inte DMCHKS-Mike det han ville ha. Det blev "mörk kostym". Mike var således förbannad när jag träffade honom.

Mike: "- Jävla Bolsjeviker! Klart som fan man har FRACK på ett jubileum. Jävla Proletärer!"
Jag: "-Ja, jo, iofs, Frack är ju fint och så men...."
Mike: "- Så jävla typiskt kommuniskollektivet ´nä, vi vill att det ska vara tjänstemannaarbetskläder, ja deet är fiiint´... Bara för att Lars Ohlys skulle kunna komma.
Jag: "- Men kostym är ju iofs också fint..."
Mike:"- Allvarligt talat. Jag känner inte en jävel som inte har Frack. "
Jag: "- Jag har ingen fr...."
Mike: " -Vilken normal männischa (uttalades så) har inte en frack hemma? Alla har väl en frack? Det är samma sak som att alla har ju skjortor?!"

Mike fortsätter ett tag och sen ber han mig att ´vi håller den här diskussionen mellan oss´ med ett leende på läpparna att han precis sagt för mycket. Jag avger mitt löfte- visst, jag ska inte prata med någon om detta.

Blogga- är det samma sak som att prata? I så fall är jag illa ute.
Sorry Mike. Du har ju ändå både manschettknappar och Frack. Det går ingen nöd på dig va?

//Simon

1 Comments:

Blogger Martin said...

Köp en T-shirt med texten:
-Sometimes the clothes do not make the man.
Sen organiserar du ett möte med slagorden:
Fuck frack, fuck frack.

Vänd aldrig kappan efter vinden, det är vi mot dom. Höger om, vänster om, march!
Här kommer Ulf Dagerby med "Whip-cream"

12:40 em  

Skicka en kommentar

<< Home