tisdag, september 26, 2006

MAXimal tur

Nästa kamrats tur- Max.
Max är en trevlig kille. När han är nykter. Vilket han iofs sällan är.

Detta var en sådan kväll.

Vi satt på vårt nya hak och drack en fredagsöl. Dessa numera legendariska fredagsölen brukar spåra ur. Så även denna kväll.

Det börjar med att en centerpartist intar scenen, hyschar åt folk till höger och vänster om att han ska prata (propagandera) om vad han vill göra i riksdagen eller kommunfulmäktige (typ: "där jag kommer in om någon vill ha mig"). Här sitter vi på en krog och tjötar och tar en öl, så drabbas vi av politisk propaganda från bondeförbundet- f´låt- "CENTERN". Det gjorde Max, och även oss andra, upprörda och mer törstiga.

Så- jag beställer in en Pitú till Max. Pitú smakar alltid bra. Måste provas!
Tillslut bestämmer jag att det är dags att gå hem. Min mycket bättre hälft gör mig sällskap liksom Max. Max är något versnickled- salongsberusad.

Max stannar. Han måste gå på toa. Vid sin gamla arbetsplats. Samtidigt som han gör det hörs en liten låt mumlandes. Kom ihåg att jag står på avstånd, och filminspelningen inte blev såå lyckad.
"jag kissar, jag kissar, jag kissar på... min gamla arbetsplats" låter det som.

Vi traskar vidare. Max tar upp sin telefon. Han ska ringa sin tjej. I ett hörn står det ca 10-12 grabbar i åldern 18-30. inget snack om vad dom gör,- dom langar knark till varandra.
"-Grabbar! Kan ni dämpa er lite- jag ringer ju här?" ropar Max.
"- Vafan gör du Max?" säger jag.
"- Vaeremerej?!?!" ropar gänget nästan unisont tillbaka.
"- VaeremeDIG?!" ropar Max drygt tillbaka.
"- Käften Max!" väser jag.
"- EY! Håll käften!" ropar gänget igen. Unisont. Igen.
"- Käften själv!" ropar Max, dödsföraktande, tillbaka.
"- Max, lägg av för fan, knarkare hela högen, nio, tio stycken!" säger jag, något förbannad nu.
"- Dom är två stycken..."
"- eh, nej. Dom är nio, kanske fler. tio. elva. tolv...
"- Pussy..." svarar den mycket berusade Max.

Ingenting hände. Maximal tur.

Jag pratade precis med Max. Han tyckte inte det var något speciellt.
"- En gång gav jag fyra stökiga grabbar 200 spänn för att byta vagn i tunnebanan. Dom störde mig när jag sov." Jaja. Jag är kanske bara lite mer full av gott omdöme än maxen. Han är kanske bara lite mer full.

Han är ett unikum. Mysterium.
Solklart.

//Simon

4 Comments:

Blogger max said...

Hmm.. jag försökte snacka i telefon och de störde. What's the problem?

Förresten är bilderna justerade numera.

10:15 em  
Blogger Martin said...

Det var väl inget. En gång gick jag in på MC-klubb, sparkade sönder juke-boxen, pissade på baren och sa till alla att läderbyxor var till för killar som gillar killar.
Sen skallade jag den största killen på stället och sa till honom att ge mig numret till hans morsa.

Ok, sorry, det var inte jag.......det var Max.

9:25 fm  
Blogger max said...

Hmm.. Den har jag svårare att motivera.

2:43 em  
Blogger Simon V. said...

historien är fan i mig till och med bättre nedskriven än muntligt berättad.
skrattar och känner en obeskrivlig lust att drick öl...
daredevil max
max the pimp
the man with a wish, deathwish

1:08 em  

Skicka en kommentar

<< Home