torsdag, september 14, 2006

Räknenissen YODALHO

Kan du räkna? Nå? Kan du det?

Vi gör ett test: 1+1? 2+2?25x3?

Jag, min mycket bättre hälft och YODALHO var ute häromveckan sen. YO (som vi kallar honom nu) kände sig på sitt mycket generösa humör. Väl vid hemgång, utanför Blue Moon Bar- BMB, säger YO:

"- jag bjuckar på wurre!"
(sv.~ "jag bjuder på korv" övers. tack till SAOL)

Han beställer tre chorizos. Och tre loka.

Korvgubben: 25 för chorizon och 20 för drickan.
YO räcker över 105 kronor.
"Vi tar tre drickor. Hey mannen, jag ska ha en tia tillbaka också!"
Mannen räcker över en dricka, en tia och tre korvar.
YO: "- Jag ska ha T R E drickor. Har du gått i skolan eller?" (smågarvar lite skämtsamt).
Mannen: "- Jag har gått i skolan. Har du gått i skolan mannen?"
YO: "- Jag har gått i skolan. Har du gått i skolan eller? Tre korvar och tre drickor- 105 spänn. "
Tjafset fortsätter lite. Efter ett tag noterar jag att "Mannen" har rätt, men inte säger jag något för det. Nej, då skulle man ju HELT miossa underhållningen.

YO"- ok, jag kan nöja mig med två drickpor, fast jag vet att du blåser mig..." trummar han på..
Mannen: "- Kompis, har du gått i skolan eller? 3 gånger 25 plus tjugo?"
YO: " Ge mig bara två drickor, behåll resten ..." (börjar tröttna)
Mannen: "Du får en dricka, en tia och tre korvar. Kan du räkna???"
YO"- Whatever. Ok fine. ... " (går därifrån. Morsloken.)

Dagen efter skickar jag följande SMS: "Har du gått i skolan mannen?? HAHAHAHAHA!"
Tillbaka får jag: "Jag vet. Jag blev blåst."

Nå? Har du gått i skolan eller??

//Simon

2 Comments:

Blogger Simon V. said...

payback is a bitch! om jag nu kan räkna tillbaka...

4:03 em  
Blogger Martin said...

Kanske dags att damma av matteboken och låta S.A.O vila lite, ey china-boy?

Det absolut mest underhållande är att se dialogen framför sig.

Simon är dessutom skyldig mig 20 spänn.....alltså en sån där sedel med en femma och två nollor Simon :D

9:37 fm  

Skicka en kommentar

<< Home