söndag, september 25, 2005

Korkade brudar är det värsta som finns

Alla vet att tjejer normalt, i snitt, är mycket smartare än gemene man. Ok, låt oss inte ha den könstvisten här och nu. Vi kan ju konstaera att vi män har andra fördelar. Vi är bättre på fotboll, hockey .. och .. skitsamma, vi skulle ju inte ha den diskussionen här. Men hursom. Jag blir så jävla irriterad på puckade brudar. Låt mig förklara.

En kille i 18 års åldern. Det ä tufft med keps och en fet prilla inne. Stå och röka och se tuff ut. ok. En tjej i 18 årsåldern. Det är tufft att ha lågt skurna jeans, sPringtrosor som syns (helst ska ju hela R*VEN synas ) och det är tufft att dricka sprit och öl. Fan, det gäller båda.

Och vi har alla varit där. Viljat passa in. Viljat vara en del av gruppen. Och dessvärre i de grupperna, så ska inte tjejerna vara smarta. Dom tjejer som är det, fördummar sig. Blir korkade, puckade tonårsbrudar. "hihihi, vaddårå?!?" Jag blir så jävla less på det. Man vill ju skaka om dom och säga; "Vad är ditt problem- - -är du dum på riktigt eller vill du bara passa in?!?"

Det här med att Paris hilton och hennes polare glorifierar dumhet som om det vore fetinne börjar ta ut sin rätt på våra unga damer i samhället.

Igår var jag och min tjej på väg hem. Jag brukar skämta om tonårsbrudarna som fenomen. Killarna saknar ju verkligen mognadsintelligens, medan tjejerna inte vågar visa att dom har den. Vi gick förbi ett gäng , en kille och fyra tjejer. 18-19 år, inte en dag äldre. Dom pratade om ölen dom drack. 3,5: or. Då säger den ena tjejen:

"- Det här är STÖOT, det är den på reklamen. "
"- Det uttalas STÖÖÖ-UT", rättar killen.
"- hihii, ja, jag vet ju inte hihihihi...."

ok. Era idioter. det ni drack var STOUT, och det uttalas varken på det ena eller andra sättet. För det andra- varför vika ner sig mot ngn över huvudtaget? Jag fattar inte det där. "hihihih ok..". är du inte läskunnig flicka( din malebuddy var det uppenbarligen inte)? Du hade ju läst på burken, uttalat det fel, men han var ju åt helvete fel. Så viker du ner dig?Mes.

Så vad vill jag ha sagt? jo:
1) Sluta spela korkade brudar- det är jävligt ocharmigt.
2) Höj alkoholåldern till 20 år även på folköl och på krogen.
3) Vik aldrig ner dig i en diskussion- den andre har generellt sett alltid mer fel.
4) Öka läs och skrivkunnigheterna i skolan gällande ölsorter och märken.

För ärligt talat - om jag skulle vilja ha en korkad brud så skulle jag dricka pucko. I don´t.

//Simon

1 Comments:

Blogger Simon R said...

d

9:39 em  

Skicka en kommentar

<< Home