torsdag, augusti 11, 2005

Därför gillar jag fotboll

Jag håller på Tottenham i engelska ligan. För er som inte känner till det; dom suger. Hamnar alltid i mitten. Men dom har en stor filosof i svenska vänsterbacken Erik Edman som i dagens expressen sa följande intelligenta kommentar apropå feta löner och vad han ska göra sen;

"..Sedan ska jag hem och grilla med mina polare och dricka pilsner. Det är väl typ min dröm. .......Jag snackade om det här med en polare. Jag tror att de här indianerna de hittar ute i regnskogen är jäkligt mycket lyckligare än vad vi är. De vaknar på morgonen och tänker: Jag måste fixa mat till ungarna, mig själv och frugan. Sedan är det inte många fler problem de har. Slå ihjäl någon huggorm, sedan käkar de den och sedan är de rätt nöjda. "

Han är för bra! Tjing på er!
//S