tisdag, augusti 23, 2005

Guuud vad jag måste vara otydlig

Längesen sist. Kul. Hej. Igen. Nu är jag, för ovanlighetens skull, väldigt förbannad. Men denna gången kanske det beror på mig. Jag kanske är otydlig med vad jag vill och inte vill. Jag kanske inte kommunicerar ut detta på rätt sätt. Jag kanske är...vag. Eller inte. Döm själva.

Vi har gått på bluffen. Vilken? "ingen reklam men gärna ikeakatalog" bluffen. Hade jag bara varit lite mer modig hade jag sagt "ingen IKEA katalog heller", men hey, ingen är ju perfekt eller hur?
Tro fan att det dimper ner reklam i brevlådan. Och det är inte från IKEA. Kanske ska jag testa den mer lama som mina föräldrar har "ingen reklam men gärna samhällsnyttig information". töntigt.

Varje dag får vi reklam från mäklarfirmor. Varje dag. Varenda jävladagjävel. Men jag är itne bitter. Jag volonterar att sätta mig i min bostadsrättsferings styrelse. Ni vet, påverka och var med, lära sig; hela det säljsnacket. Jag lägger fram mitt förslag om att låta mäklarfirmor hyra annonser i vår gigantiska förening (281 lägenheter). Alla är positiva. Sen röstas förslaget ner. Kul. Enligt stadgarna sitter man i tvåårs mandat.

Så, mäklarna fortsätter skicka sin reklam. Föreningen gör ingenting. Alla har "ingen reklam tack" på sina dörrar och det har ju sin kända kontraeffekt. så ok, till alla mäklarfirmor: Husman Hagberg, Notar, Svensk fastighetsblablabla, Bostadsexperten, Skandiamäklarna: Ge fan i min brevlåda. Lär er läsa. Eller är det bara jag? Vill ni att jag ska bli tydligare ok. Här får ni er tydlighet.

"INGEN JÄVLA REKLAM.
VAD I DET ÄR DET SOM ÄR SÅ
SVÅRT ATT FÖRSTÅ?" kommer jag nu sätta upp på min dörr.

Mäklare. Jag kallar dom separationens parasiter. "ska ni skilja er? guuuuuuuud så tråååkigt. Jag kan få ett bra pris för er lägenhet...."

Tur att man ska lära sig kommunicera bättre till hösten och våren. Skit vore det väl annars?
//Simon- inte bitter, bara arg

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

vaddddåååååå; inte töntigt....det funkar ju...
M i Göteborg

2:30 em  
Anonymous Anonym said...

Vissa budskap är svårare än andra att förmedla?

12:45 fm  

Skicka en kommentar

<< Home