måndag, augusti 15, 2005

Israel drar sig tillbaka- jojo...

"-Vaddå, du är inte proisrael fast du är jude?" En fråga jag har fått några gånger. Nej, det är jag inte. Och ja, jag står fast vid likställandet av zionismen som en avart av fascismen, dock inte lika uttalad. Men nu ska Israel dra sig tillbaka från Gaza. Och Aftonbladet hade en tårdrypande rubrik; "Ett sista farväl - en andra gång". Dom antyder på de judiska gravar som kommer att ligga på Palestinsk mark. Dom måste flyttas. OCh det är ju synd om dessa nybyggares anhöriggravar. Såklart.

Men vänta nu. Har jag missat något? Det är alltså ockupanterna som det är synd om. DEt är alltså förtryckarna i Förtryckarstaten som vi svenskar enligt aftonbladet ska ha sympati med? Det är alltså inte det svaga sedan 50 år förtryckta folket vi ska känna att dom efter deras kamp äntligen får tillgång till det som de facto är och har varit rättmätigt deras? Nej, vi ska ha sympati för Sonia. Att hon får flytta en grav. Och visst Sonia, visst känner jag att " det var ju synd och tråkigt"- men ärligt talat; Nu är tiden inne. Och om man kan göra något för det förtryckta folket; varför inte Sonia? Varför inte, Aftonbladet?

"Låten alltid ske i rätt tid så räcker tiden till. Annars blifver hafs , förargelse och eftersättning på alla håll. " Gustav Vasa, typ 500 år sen. Hur svårt kan det vara att efterfölja detta? Dags för fascismen i dess täckta form, f´låt, zionismen ska det vara, att försöka göra fel rätt igen.

tjingalong!