måndag, januari 09, 2006

Köket och dess konsekvenser

Vi bygger om. eller vi och vi, vi har beställt ett nytt kök från IKEA. Med nya vitvaror och hela rasket. Så det är ju fantastiskt roligt. Och hantverkaren jobbar på. Och vi monterar moduler och annat junk som kan tänkas underlätta. Men, och det finns förvisso många men- men detta "men"et är det största, vi måste bo hös mina svärföräldrar.

Mina svärföräldrar är riktigt riktigt trevliga. Och riktigt snälla. På alla sätt och vis. Ha det i baktanke. Mina svärföräldrar är det inget fel på. Absolut inte.

Problemet är att vi måste verkligen bo där. Och jag tycker inte det känns så... bekvämt. andra rutiner. Katten måste vara på plats. Kattlådan. Tassa på tårna. Ligga och undra på natten om man kan gå på toa eller om det stör för mycket. visa att man vill hjälpa till. respektera alla de andra som man helt plötsligt ingår i något form av 70talskollektiv. Vattna blommorna. Ni förstårantar jag. Det är inte riktigt bekvämt att vara gäst i en boendeform.

Så, efter en middag fick jag lite halvnog, eller ville ha lite miljöombyte, så jag bestämde mig på att haka på min kamrat YODA HOE (kul namn va??!!!) och Ingo (MOHAHAHAHAHAHAHA). Sådär lite impulsivt. Och "halvgalet". Vi blir alltid fulla när vi är ute av ngn konstig anledning.

Och när man umgås med "halvgalna" idioter så går man till Crazy horse. Vilket vi gjorde. Och gissa vem som blev förbannad när han upptäckte att priset hade höjts från 19 spänn ölen till 29?? Utsugare! Parasiter! Vi sitter där och pimplar öl i godan ro , snackar skit i allmänhet och haussar oss själva i synnerhet. Sen får vi den briljanta idén- vi ska ju vidare.

Vi bestämmer oss för kungsgatan. Vi är på stureplan, vid kungsgatans fot såattsäga. Vi ska upp till ett ställe som ligger bredvid Kickis. Avståndet är ungefär, i göteborgsmått, som mellan Café Napoleon till valand. Vi tar taxi. Konstaterar att det stället vi skulle gått på hade aslång kö. Att vi kanske trots allt var för gamla för Kickis. Att vi kanske skuklle gå till typ undici , som ligger bredvid Crazy Horse, istället. Så vi gör det. tar taxi igen. Undicivakten berättar att det är abonnerat under kvällen. Så vad gör en idiot? Vi sätter oss på crazyhorse. igen. 120 spänn plus 60 till i garderoben kostade vår utflykt. Men det var värt det?! Eller så var det kanske inte det. Nej, det var det nog inte. Men roligt?! Nej, inte det heller... Det var..lärorikt. Eller bara halvgalet? Nåväl, jag åkte "hem" till mina svärföräldrar. Klockan var 04000...

Och katten. Som mjauade. Och avslöjade mig i min sena hemkomst. tack. Schysst katt. verkligen .Lojal och så. dagen efter? Ja, då monterade vi skåp. Med viss brist på entusiasm. Kan man säga...Vi syns på Kusen, mitt andra/tredje hem....

//Simon

1 Comments:

Blogger max said...

Kusen en klassiker i sann stureplansanda.. men priset har varit 25spänn för en bira där ett bra tag, jag blir iofs också förbannad nu när dom höjt. Det var som när dom började ta inträde där på helgerna. Skandal!

12:19 em  

Skicka en kommentar

<< Home