måndag, december 12, 2005

Fjårtisarna i Sälen

Ja, jag vet inte riktigt var jag ska börja. Ni kommer ihåg mina kamrater- "regnbågspojkarna"? Vi skulle åka till Sälen. Vi var fem personer. Och om någon kommer ihåg sina fjårtisfyllor så var denna helg en blandning mellan fjårtis och grabbar som nyligen inträtt i yngre medelåldern som vill visa sig på styva linan. Det misslyckades vi med. Fatalt.

Utan att tråka ut er med detaljer och internskämt så vill jag belysa vissa saker- och mamma slutar läsa HÄR.
Schemat bestod i efterhand av detta:

Torsdag: Hetsförfest. HC. En medlem- vi kan kalla honom för GOLDMEMBER- bestämemr sig att "killarna behöver sprit." Beställer två st long islands ice tea vardera. Jag bestämmer mig för att jag ska bjuda min kamrat-"I"- på några shots innan baren stänger och dricker själv coca cola när han dricker fernet Menta. Han blir full som en kastrull. Vi går hem. Väl hemma ligger goldmember naken. Har spytt lite. En annan kille springer omkring naken med en jacka. "I" tar en hink och börjar hulka. En tredje killen får tvinga sig att spy på morgonen därpå pga att han mår så dåligt. Analys: 3 av 5 spyr av Long Islands.

fredag: Vi är hemma, 3 av fem, från skidåkningen. Tar på oss skidkläder vid 14 tar taxi till afterskin som verkligen sööög. Dom som spelade var så dåliga att min famror hade gjort det 100% bättre.

Vi har bokat bord och ska äta i restaurangen. Äter och dricker vin till maten. Är belevade och halvsega efter gårdagens. Kommentaren "man är inte arton direkt" fälls och vi är belevade. Vi frågar om man får beställa ett helrör:
Servitrisen: -"Nej, tyvärr, vi måste ha koll på våra kunders alkoholkonsumtion så det går dessvärre inte. "
Vi: "fan".
Goldmember bestämmer sig för att här ska det livas upp lite, beställer in 5 redbullvodka och två stycken shot-kannor. En snubbe i baren frågar vad kalaset går på.
Goldmember: "-7-800 spänn kanske. "
Snubben i baren: "- Oj, det är mycket pengar. "
Goldmember: "- nä. Inte särkilt. " en av många dryga kommentarer under kvällen.

Vi beställer in ett antal kannor- får många!- och tillslut kommer såklart de obligatoriska "å man kanske kan få lite gratissprit-tjejerna". Jag sitter och pratar med min kamrat och en av dessa samer försöker hänga med i konversationen.
Hon:"- usch, man känner sig lite ofräsch."
jag: - "vaddå då?"- halvintresserad, fortfarande med blicken på min kamrat.
Hon: "- Åkt skiiidor hela daaagen, sen in i duschen och sen direkt hit."
Jag: "- Ja, du luktar verkligen illa. "
Hon blir sur och går. Jag och min kamrat garvar.

Efterfest hos oss. Ingen har spytt ännu (kors i taket!) och vi spelar gura och sjunger. Stampar takten. Sen försöker grannarna- som vi vid ett intellektsvagt ögonblick trodde- dunka takten i fel takt. vi förstod snart att dom ville sova, klockan var sex. Så vi körde våra dubbelpedal-trumsolor med hälarna. Dom flyttade ut dagen efter. Analys: Vi köpte 144 shots. Det räcker som analys.

Lördagen: Vi tar in några champagneflaskor. Blir fulla. "I" somnar sittandes på efterfesten. Därefter puttas han omkull så han ligger ner. En annan kamrat tar papper och sköljer i vatten och kastar på honom. Vi efterfestar till 0630- 07.00 ungefär. "I" ligger med en hink i min säng och spyr som den fjårtis han är. Analys: Somna inte på en efterfest- du får blött papaper i ansiktet då.

Vi vaknar av en knackning på dörren. Alla vet vad det är. Stugkontroll. Ingen öppnar. Det kanske försvinner av sig själv? Kanske bara ger upp. Man hör ett skramlande.
Hon/Stugkontroll"-Killar? Försöker ni gömma er."
vi"- *piper ynkligt*..ja...
Hon: "- vad det ser ut här! Ni kan inte ha städat. Här behövs vädras lite extra!!"
Ingen säger något. Dom skickar ut mig för att prata med henne. Jag försöker fjäska för att hon bara ska försöka låta det vara- låta oss åka hem ändå. Hon garvar. vi får en timma på oss. Vi bestämmer oss för att pynta 700 spänn istället. vi åker hem vid 1430 tiden. Halvdöda. Supertrötta. Fnittriga som fjortonåringar. Och jag ser framemot att få komma hem och till jobbet. Analys: Det räcker med en resa av denna karaktär under en tvåårsperiod.

Märkligt va?

För att förtydliga en helt annan sak: Jag skämtade om att jag inte ska upp i dojon igen. Eventuellt idag, för att straffa mig själv för syndigt leverne med sprit och sång, samt på torsdag då det är fightnight typ. Got damn vad jag ska piska då. Eller inte.

Stay sober!

//Simon

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

MMOOOAAHAHAHAHAHAAAAaaaaaaaaaaaa!!!

Heja Sverige!

11:43 fm  

Skicka en kommentar

<< Home