söndag, december 25, 2005

Jul, jul jävla jul

Detta fenomen. Jag har inte förstått var dethar kommit ifrån. Vi ger varandra klappar. Umgås, hela familjen/släkten/suparkkompisarna på parkbänken och har det forcerat gemytligt. Så har jag många gånger upplevt det här med julen. Skinka, japp, måpste man ha. Sill, nubbe- check, potatis (vem fan kom på potatisen, den är ju helt smaklös, Jävla Jonas Alströmer!) och någon vegetalibanröra för dom som inte äter skinka (töntarna alltså).

Men i år har det varit annorlunda. Inte märkbart avvikande, men ändå. Allt har inte följt samma rytm och rutin. Tex skulle vår katt ( hon som slet av knapparna på min dator) och min svägerskans katt inte bo tillsammans- dom hatar varandra. Men nu när vi kom upp till gården vi firar på så var det det enda alternativet. Catfight!!! YEAH!!! Och när jag säger hatar- då AVSKYR dom varandra. Men nytt läge- värdinnan hjälpte oss att bygga upp något som skulle kunna likna "Walls of Jerico", så lite har det hjälpt.

Sen hade vi "plumpturnering". Jävla bohemspel. Kan man lika gärna kalla för "slump". Min svärfar vann. Jag kom inte nes till finalbordet. Och ja, det svider mer än jag låter påskina. KOmmunistbohembasker-på-sned-jävla-skitspel.

Strax efter att svärfar, stolt som en kastrull, kommer in och " Vem är bäst??" "Du var inte så bra på det här, men klart, kortspel kan inte vara allas pryl"- trakasserar mig, något jag personligen ALDRIG skulle ha gjort mot honom ( jag hade förevigat tillfället med hundra bilder och tapetserat hans garderob med dom), - då. Då händer det. Man hör från köket "ah chips. " Det är svärfar. Ut kommer dottern.
Hon:"- HAHAHAHA, Pappa åt hundmat som han trodde var chips!"
Svärfar:"- *spottar*...fan..*"hostar*
Jag: "- MEn du vann tävlingen!"
Svärfar:"- Fan.... *spottar, hostar, halvkräks.*
Jag(medlidande såklart:"- MOHAHAHAHAHAHAHAHAHAH!!!"

Så, lite kul har jag under jul, men det förutsätter lite strul. Eller hur?! Vi hörs efter annandagen, då kommer det upp nytt. Kanske portugal del 3? Den som käkar hundmat får se.

//Simon

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

But here comes Chanuka....

12:00 fm  

Skicka en kommentar

<< Home