måndag, december 05, 2005

Smygrökare- nej tack?

Å, så frustrerande. Så förbannad. Så urbota småttigt, fjuttigt, och klumpigt. Någon smart jävel har förbjudit små cigarettpaket, 10-pack. Varför? För dom uppmuntrar ungdomar till att börja.

Ungdomar? När i hela fridens namn hör ni någon oroa sig för återfallsnikotinister i yngre medelåldern? Små paket var vår räddning. Det lilla gnutta hopp i den mörka långa nikotinistgrotta. Nu är det borta. Vem pratar om oss? Ingen.

Och just att små paket "uppmuntrar ungdomar" att börja röka? Vilket BS. Närjag började smygröka köpte jag stora paket. Räckte längre. Man får ju inte vara dum, då blir man konsult. Japp, stora för hela slanten. I 8-9 år sådär. Sen i maj bestämde jag mig. Nu är det slutrökt. Och jag slutade. Utom på vissa fester- men där höll jag mig.

Så döm till min förvåning när jag inför en fest skulleinhandla ett litet paket.
han: "- Dom får vi inte sälja längre. "
Jag: "- Vaddårå?"
Han: "- Dom är farliga för kiddsen. Uppmuntrar dom till att röka."
Jag: "- VA???"
Han"- Jo, jag sa..."
Jag: "- Jag hörde dig. Är dom dumma på riktigt?"
Han: "- Ja, kiddsen dessa dagar..."
Jag: "jag snackar fan inte om kiddsen. Nu är det ju slutsmygrökt förmin del. Jag skulle bara röka tio, nu måste jag röka tjugo!FAN!"

Ni förstår den enorma frustration jag upplever? Men man är ju inte dum. Man är ju inte konsult. Ännu.

Till er som har synpunkter på min stavning- SHOVE IT.

//Simon

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tänkte bara säga att om du stavade bättre skulle jag jaga dig för varumärkesintrång.

/VD - ShuwIT

8:11 em  
Blogger Simon R said...

komåplocka din geek ;)

8:39 fm  

Skicka en kommentar

<< Home