tisdag, december 13, 2005

Sportens och andras underbara kommentarer

Jag älskar spontana kommentarer. Helst av allt ska dom svida lite och vara osakliga, då är dom som bäst. Ni kommer väl ihåg Erik Edmans liknelse mellan fotbollslirare och infödingar? Sportsnubbar och sportsnubbor (om det är den feminina formen vet jag inte, men nu är det!) kläcker ur sig än det ena än det andra mindre genomtänkta. Och osakliga. Men jag börjar med ett citat från helgen:

* Full kille utanför krogen. Vakterna hars sagt att han inte kommer in på ett tag. Som förklaring till andra anger han. "När jag är full. ... då är jag full. " Tack för det, Einstein.

*Diego Armando Maradona- killen med den nästgrymmaste bollkänslan i världen efter Péle. Han är bitter. Han är tvåa efter Péle. Som dessutom är Brasse. Nåväl, brassepele drar maradonas Argentina i ständigt svåra grupper. Det är inte slumpen, det är Peles kontaminerade fingrar. Såklart. Och nu har Maradons gått ut och sagt följande;"Det verkar som att han har mens". Såklart han har det. Dagens sakliga kommentar således.

* Åsa Sandell och Laila Ali ska mötas i en proffsboxningsmatch. Ali, som enligt alla experter ska vara mycket MYCKET bättre, sa följande idag; "Hon kommer att skadas. Det är den branschen vi befinner oss i. " . Det verkar som om det är geniernas dag idag. Ja, man kan skadas av boxning. Bra. fint. Men dåså, vad väntar vi på? Låt oss boxas. Dessa moderna gladiatorspel är definitivt inget jag kan rekommendera för kiddsen. Nej, ta och kolla på bowling istället.

*Fick ett gammalt citat från Mitt i Östermalm skickat till mig. ”Alla är innerst inne Gaisare.”. Det roligaste är att detta kommer från en moderat Stocholmspolitiker Mats G Nilsson. Fantastiskt Mats. Lycka till i valet hörredu.

Nu får det räcka, men kommentarer är ju alltid kommentarer. Eller?
//Simon