torsdag, december 15, 2005

Klarhet!

ok. Kul att så många läser bloggen, hade jag ingen aning om. Några saker har hänt sedan jag senast bloggade från min hemdator, där jag sitter och känner mig hopplöst sjuk och det är skitsynd om mig. Såklart.

Vi börjar med kattfan. Eller Nala om ni så vill. Nala är en jättesöt blockmongo till katt som kräver uppmärksamhet. Jämt. Man klappar till henne ibland, inte på det sättet, och säger "hejhej lilla tjej" och tror att allt ska vara bra. Men så en dag räckte inte detta. Hon blev arg för utebliven kärlek och respekt. Lade sig på sidan av min dator. löste helt sonika bort F1 tangenten. ok, jag använder den inte så jävla mycket, men nu är den hursomhelst borta. För någon dag sen kom jag hem. Då står katt*********** *atansj*vla*ski*katt**en och klöser bort enterknappen, backstegsknappen, samt deleteknappen. Vilken jävla osis. Så nu kan jag knappt "entra" eller "deleta". Skräpkatt.

Jag träffade tvåroliga och intressanta personer nu idag, när jag köpte mig en kopp kaffe. Vi pratade lite om dittan och dattan. En bekant till en av dom skulle öppna en klubb. En musikklubb. Och den ska vara helt nischad. Grymt nischad. Det ska vara en tvspelsmusik-klubb. Så nästa gång ni kommer hit och vi ska gå ut kommer följande dialog utspela sig;
"-Cliff barnes eller?"
"- Nä, jag vet ett grymt ställe som spelar schysst musik..."
"- jaså, åttital eller?
"- Nej, dom har DJ Mario som spelar hits of super mario 3 blandannat. Grymt röja, snygga tjejer, och en massa looosers. Vi måste gå dit!". Det där kan blihur bra som helst. Eller inte. Jag gissar på inte.

En annan intressant sak, som faktiskt är intressant , är att en av dom jobbade på connex. Blyg som jag är frågade jag hur stämningen var, och hur det egentligen låg till med Per J som var fackets ordförande som blev sparkad. Historien bakom bråket var frontfönsterna i förarhytten. Dom ska fungera som nödutgång om ngt skiter sig. Som ni vet- nödutgångar öppnas...utåt. Inte dessa. Dom öppnas inåt. Vid ett tillfälle hade ngn snubbe bestämt sig för att han ville ta sitt liv, kastade sig framför ett tåg och föraren hade fått in halva liket i förarhytten. Det hade inte varit o k med perra, som började bråket pga detta. Sen att det gick åt helvete och fick helt vansinniga proportioner- det är ju bara komiskt i sammanhanget.

Så, sammanfattnignsvis- ät i gul snö, hoppa inte framför tåg, lämna inte katten ensam vid datorn och gå på tvspelsmusiknattklubb nästa gång ni är i stan. Eller hur va det nu??//Simon