måndag, januari 16, 2006

Nytt Kök- nya möjligheter!

Fantastiskt. Vi kan laga mat. Hemma. Vi kan sova. Hemma. Det är en underskattad känsla- att vara hemma hos sig själv. Få sitta i soffan och pilla sig i naveln (eller "navelen" som vissa skåningar säger). Vi har gått igenom lite teknikaliteter i vårat kök. State of the art. Finest och finest. Värt varenda öre. Säkerligen.

Sitter med den halvt om halvt ihjälbläddrade IKEAkatalogen. Min tjej har IKEAdisease, lite jåmförbart med killar som är smått ambivalenta i sin sexualitet som läser Moore. Fast ambivalensen gäller då vilka luckor man ska ha- "fuck-tom rostglasfritt" eller "avvikande från normen med spritsat glas som jag inte kommer på vad den heter -luckan" (dom vill vi inte ha by the way). Hursomhelst- vi stod och beundrade vår ugn. Provade sätta på den. Det är en såndär luftvarmsugn, eller varmluftsugn kanske? snabb som fan. Swoosh, och så hade vi nästan eldat upp instruktionsboken.

Nu spricker ni snart av nyfikenhet. Nästan hör er skrika av entusiasm: "Vilken ugn har ni? Berätta berätta, snälla fabror Simon!!!"Jo, små barn, det ska jag berätta. Vi har OBI C00. Det stämmer. The OBI. The one and only. Snackisen på golfklubben. Vi har maximala åtta (!!) funktioner. Fråga. Fråga vad som helst. Katalytisk väggpanel? Japp, den har vi. Grill? Såklart. Timer? jup. Easytronic funktion? Man är ju inte efterbliven- självklart har vi det. Snabbstart? you bet. Energiklassen?B- klass. Dgital panel? hey, släpp 70talet. Har inte alla det? Enerigåtgång- 1,5 kWh (står för "Kanske Watt i hemmet?") - i både under och överugn. ni hajjar- the shit of the shit, the goods of the gods. Top of the line. Jag är särdeles nöjd med easytronicfunktionen- ur skulle man annars överleva i dagens samhälle?

Så idag invigde vi köket. Jag lagade mat. Vad vi invigde det med? Köttbullar. Makaroner. Och ketchup, sån utan socker. Som sig bör i ett halvfärdigbyggt kök av absoluta toppklass. Tack för det, televerket!!

//Simon

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Simoon, simon. Det glädjer mig att se en så sprudlande entusiastisk Simon för en gångs skull. Jättekul. Now, snap out of it! Du är inte en glad person. Det känns inte äkta, som Petter skulle ha sagt. Grattis till spisjäveln.

8:48 fm  
Blogger max said...

Du bittra själ.

Är det någon som jag unnar en framgång i livet så är det dig.

Verkligen grattis till denna enorma framgång.

Jag är så himla lycklig för din skull. Om det är någon som är glad så är det jag. Ingen kunde vara så glad som jag är just nu.

Hip hip Hurra för Simon och hans spis.


Btw så får du förklara hur jag länkar till dig och kinesen.

2:08 em  
Blogger Simon V. said...

Har den radio?
Har den internet?
Har den kul?
Har den tandvärk?
Har den ont i huvudet dagen efter?
Har den ljummen cola och kal pizza dagen efter?
Är den efter?
Håller den alltid med oavsett om du har fel?
Låter den dig ligga kvar i badrummet(innan dagen efter)?
Nej, tänkte väl.
Då har den ju inte allt.
(props till adii som känner dig väl)

6:48 em  

Skicka en kommentar

<< Home