torsdag, juni 30, 2005

Grabbgänget och identiteten

Jag har en kamrat. Eller ja, jag har egentligen flera, men det här handlar om en kille i synnerhet. Eller om alla. Han tyckte vi var fina killar. Hallå där!!!Vi är ett grabbgäng. Gänget från Göteborg, kallades vi innan, iallafall här i STORSTAN. Göteborgsgänget. Och som alla grabbgäng har vi ett namn. Och namnet bygger naturligtvis på någon form av idnetitetskris.

Vi vill gå i gymnasiet igen, men veta det vi vet nu. Vi vill ha det beskymmerslöst, men samtidigt probelm att "bita i". Vi har, naturligtvis, varsin färg (Mr Pink, Mr Grey, Mr Turqouise etcetc).... Vi har en egen hemsida. Vi har givande (och viktiga) diskussioner om huruvida sponk n´hoes eller tits n´ass är viktiga samtalsämnen på våra träffar, vilken projje som är bäst, om guld och silver är färger- egentligen etc etc.Och vi spelar poker. Och vi suger på det. Dom flesta iallfall. Inte jag. Jag brukar komma på ...andra plats. Skit i det. Hursom!

Hemma hos mig går vi under "regnbågspojkarna". Det är naturligtvis inte det riktiga namnet. Hos en av mina kamrater går vi under namnet "Humorlösa klubben", för hon tyckte inte att vi var roliga och trevliga när hon gästade vår hemsida i egenskap av "Lady in red". Må så vara. Här kommer humorlösa klubben/Regnbågspojkarnas/PF:s (egentliga namnet) önskelista på vilka kamrater man helst hade viljat ha, men som inte finns i PF.

Man skulle tex kunna önska sig vänner som är
1) snygga
2) Framgångsrika
3) Trevliga

4) mindre ondskefulla.
5) Roliga
6) Smarta.
7) inte så Tn´A fixerade ( om det nu är ett dåligt karaktärsdrag eller socialkulturellt betingat vet jag inte..)
8) Som jobbade som strippor.
9) Som inte skrev aslånga bloggar.
10) Som inte gnäller så mycket.
11) Som kan koma överens om huruvida GULD är en färg eller inte.
12) Som kunde förlora ngn gång i poker.

13) Som inte var dryga.
14) Som inte visade pungen.
15) Som inte drack upp all sprit.
16) Inte var så jävla snåla.
17) Inte var så jävla gnälliga över saker men som tog tag i saker och engagerade sig.
18) Respekterade varandra.
19) kunde fixa gratisbiljetter till ngt ( det finns en kille som kan det/har gjort det. IFK- Assyriska. 0-3 min anmärkning bara. tack för biljetterna MR GREEN- det var jävligt roligt!)
20) Sociala.
21) Som inte gör helikoptern.
22) Som välkomnar nya ansikten i bekantskapskretsen.
23) Som inte tafsade på din lillasyster.
24) Som kunde massera utan bakifråntankar.
25) Som kunde visa sin feminina sida ibland.

Allt det här. Och lite till. En önskelista. Din? Min? PF:s? det skiter jag i. Allt det där stämmer inte in på oss i PF. Men vi är bra på att "kröka té dé" som vi säger i Götet. Grymma! Nu ska jag göra ett inlägg om huruvida den säkerhetspolitiska utvecklingen och inriktningen i Iran är skrämmande eller bra för världsfreden samt om hur korruptionen i östra Vitryssland har stor eller mycket stor efffekt på BNP:n i landet. Eller inte. Jag tror ..öh...inte?

//Simon