tisdag, november 15, 2005

en vits..

Var hemma i götlagöttlaborg i helgen. Det hände massa roliga, intressanta och kuliga grejer, jag gjorde några av dem... Har jag hört. På omvägar. Men hursom, vi åt farsdagsmiddag hemma med mina föräldrar och min farmor. Hon e kul. Mycket speciell. Men hon drog några jiddichevitsar. Tänkte dela med mig av en, vars utgång är exakt likadan, men istället för rabbiner och kantorer är dessa ersatta med politiker. Ni kommer förstå ändå. Det är...speciellt.

Göran persson besökte sin kollega George Bush. Han var mycket imponerad av hur mycket pli Bush hade på sina ministrar.
"- Hur gör du?" frågade Göran.
"- Det är enkelt. Jag ska visa". Han vinkade till sig Donald Rumsfeld, försvarsministern.
"- Donald, vem är din fars son och din sons far?"
- " Det är enkelt," sa Donald, " Det är ju jag."
" - You see?!" triumferade Bush till Persson. Nämnda Persson blev mäkta imponerad.

Väl hemkommen till Sverige kallade Göran in per Nuder till sitt kontor.
"- jadu, Per... Du ska få en uppgift av mig...Besvara detta: Vem är din fars son och din sons far?Du får 24 timmar på dig att svara.
Per blev förbryllad. vaddå far? Vaddå son? vilken då? han grubblade. Stängde av telefonen. Funderade. Nej, han kom inte på det. Ringde runt till sina kollegor. Fick tag på PAgrotsky.
"- Leffe, Göran har gett mig en såndär uppgift igen, säkert en kuggis. Vem är din fars son och din sons far?" Pagrotsky svarade att han inte hade en aning, pustade ut att han inte blivit satt på detta enormt svåra prov, och önskade Per lycka till. Det behövde han enligt Leffe.

När det var två timmar kvar av tidsfristen fick Per äntligen tag på regeringens smartaste minister; Bosse Ringholm. han ställde den luriga frågan och Bosse sa:
"- Det är enkelt. Det är ju jag. "
Per sprang i korridorerna på Rosenbad.
"- Göran!!!Göran!!! jag vet nu!!!"
"- komin, sätt dig. Nå?"
"- vem är din fars son och din sons far, var ju frågan. Svaret är ju enkelt. Det är ju Bosse Ringholm!"

Göran tog av sig glasögonen.
"- Det är fel Per. Det är Donald Rumsfeld".

Jo, komigen, lite rolig var den väl?!
//simon

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Vi skrattade tårarna av oss och en av oss hostar fortfarande.
Don y dona Corleone

10:48 em  

Skicka en kommentar

<< Home