lördag, november 12, 2005

Hjälp den behövande...

"hej, ursäkta har du en sekund över å rädda barnen?"
"nej, jag ska gå och shoppa." Så lät det igår när jag och min sambo, fulllastade av naivitet skulle kolla in stellaserien på HM. Hade ju inte tid till att rädda några barn. Vi skulle ju shoppa. Trodde vi. Det var slut. släpptes nytt kl 10, det var slut kl 14. nice.

Så igår drack vi öl. Och jag berättade om när jag för ett år sen kläckte ur mig till min sambo om hon började träna sin sport igen, ja då skulle jag fan börja med judo igen. Problemet var att hon började två dagar senare. Sen dess har jag undvikit frågan. Men så dök den upp igen igår, och ursäkterna börjar liksom ta slut.

Jag har en bra, grymt bra, ursäkt:
"Nä, men min dräkt är för liten, och en ny kostar 1500 spänn, sen medlemskap, det blir 3000 spänn för något jag inte vill hålla på med. ". Så igår kom dråpslaget, av en av mina vänner: "jag ska fan köpa dig en dräkt. "
Jag blev helt kall. Fick lite samvete. Jag behöver inte en helt ny dräkt egentligen bara en jacka. Och den kostar 600 spänn. typ. "nä, gör inte det, för att, det är liksom dyrt..." Han stod på sig. "Satan...", tänkte jag i mitt stilla lilla sinne. Sen började dom andra gamarna haka på:
"- jag chippar in en tjuga, bara för att han ska få lite stryk.", sa knoll
"- Jag med", sa Tott.
Så jag tänkte: Fine. M*tterf*kers. Till alla er andra som vill bidra till mitt lidande och att jag ska få ont, skicka en peng till rädda barnen med en inbetalningstalong till :

"Piska judojuden". Jag tror att det kommer bli... bra.

F.ö. hade jag någon/några som anmärkt på min önskelista. Till er vill jag säga:
1) Ja, även killar behöver en pincett.
2) nej, det går inte lika bra med tegelstenar som man kan hänga på skjortan för att det ska bli "rakare".
3) Ja, DVkamera. Filmkamera. Inte engångskamera. Snåla inte.
4) Jo, om ni kan fixa en stridsvagn så vill jag ha en. Men jag har redan en M1A2 som jag fick av min tjej när jag fyllde 21.
5) En tripp till Norrmalmstorg går lika bra som till Östra Station.
6) Jag vet att det inte fins ett singstar som jag är bäst på, det är DÄRFÖR jag önskar mig ett. Dumkopf.
7) MEn meningsfullt definieras "jobb, uppgift". Inte att klippa någons näshår.

Grattis till grått och rosa.

//Simon