fredag, november 18, 2005

Mer vitseri

Jo, vitsen var ju kul. Om man fattar den. inte alla osm gör det, inget att skämmas för. Eller jo, det är det faktiskt. fattar inte vitsen? Lägg av. Skärpning. Tänk till.

Jag tänkte, eftersom jag är inne i ett flow och alla tror att jag har bra humor, kontaminera denna blogg med lite mer ordvitsar. Ni kommer ihåg det med strykjärnet? Stryk det, nu kör jag järnet på en lägre nivå.

Men jag börjar med en anekdot. Jag jobbade för kapitalet. vi var upp i Dalarna av alla gudsförgätna ställen på denn jord. Träffade regionchefen. Han hette /heter (??) Carl Ström.
"-Spännande", sa jag.
"- Varför då?", frågade Ström.
Extremt pinsam tystnad följde. Ajdå. Fel kille.
"- har du en släkting som heter... (viskande för sig själv) Ampere?"
"Ursäkta , jag hörde inte?!" sa Carl Ström.
"inget", sa jag.

Man kan lugnt säga att det föll platt det skämtet. Men så jag drog i efterhand en vits, ihopsnickrad av andra vitsatr jag hört tidigare.

"Herr Ström bestämde sig en dag för att han skulle köpa en elbil. Han tyckte det var jättespännande så han tog kontakt med banken för att göra ett uttag. Han köpte sin bil av hertz, och det svängde verkligen om bilen. Han var ute och körde men fick sladd, och slog volt. "kablar också" sa herr ström. Kopplar ni?"

jo? den är bättre än " det var en gång två myror som var ute och gick, och en stack. ", eller " det var två verktyg som tittade på tv- en såg. Och en slip. ", eller "Två bagare och en smet"...fast knappast bättre: "det var en gång två astronauter som var ute och flög. En rymde. "

MOHAHAHAHAHAHA!

/Simon- underhåller sig själv.