lördag, november 26, 2005

reklamjinglar till judojuden?

Det är så roligt med reklam ibland. Som bilreklam. Ser alltid likadana ut. Utom volvos, som ingen riktigt fattar. Vaddå Montpellier? Ingen som hajjar. Jag kollar ganska mycket på TV, och då oundviklingen på reklam. Och det finns några ovanliga paraleller man akn dra.

Ta Elgiganten. "Det är dumt att betala för mycket". Vafan? Dumt? Ja, inte är det smart iallafall. Tänk er följande scenraio:
"Hur mycket kostar plasmatv:n?"
"- 12000 spänn, på rea!"
"- Kan jag få betala 16000??" Ja , det vore dumt.

Siba, företaget med den kidnappade VD:n ni vet, är ju en konkurrent till Elgiganten. Deras slogan? "Hos oss får du råd". Vaddå råd? Jag har inte råd innan, så om jag går dit- då får jag plötsligt råd? Står det ngn i dörren och säger; "hej, här får du en tusing- köp dig något fint. "?? Nej, knappast. OM det skulle stå en snubbe där, hade jag tagit pengarna och gått till elgiganten. Det är ju dumt att betala för mycket.

Så. Jag tänkte köra en liten thinktank. Ni ifår gärna rösta på vilket ni tycker är bäst. Det handlar om slogans till den internationella dokusåpan "JudoJuden". Här kommer några förslag:

1) «Who wouldn't fight for JudoJuden?»
2) «JudoJuden wonder.»
3) «JudoJuden, created by nature.»
4) «JudoJuden for the masses.»
5) «JudoJuden will be for you what you want it to be.»
6) «I can't believe it's JudoJuden.»
7) «JudoJuden - be prepared.»
8) «I believe in JudoJuden.»
9) «It's not a dream. JudoJuden is real!»
10) «JudoJuden, love it or leave it.»

Ja, rösta på ni. Under tiden kan ni som är införstådda se fram emot en trailer som är under produktion. JudoJuden- snart streamet i windows mediaplayer nära dig.
/Simon - JJ