onsdag, oktober 25, 2006

Bichattack

Näste man till rakning!Möt min kamrat Birchattack eller Albatrossen . Han har en vingbredd på fyra meter ( inte att han är så biffig- ÅNEJ- utan långa armar). Han bor i London, är kapitalist och hade när vi jobbade ihop en svårighet med ironi.

Han har i ett mail sagt att han till vårt jubileum "..lyckats skrapa ihop en tjej". Som svar på hur man gör det skrev han följande:

Man går igenom telefonboken på sina två gamla mobiler. Efter en delbläddrande och obehagliga påminnelser om dåtida fadäser/ångestladdandemöten/rena misstag m m så kan man (jag) konstatera att det finns i princip1-2 potentiella personer av telefonbokens påstådda 300 "kamrater".
Sen ringer man den första och får förnedrande veta att tjejen minsann har pojkvän och att "det vore sååå trevligt men det skulle bli lite fel...blablabla", ni hajar. Inget mer än 10 förlorade minuter, några kronor imobilräkning men än värre, ökad ångest.

Därefter smsar man den andra tjejen för att reducera sjunkna kostnader och ytterligare förnedring. Den här tjejen försöke jag ragga upp för cirka 4 årsen under en hel sommar (jag tävlade med min bästa kompis, ganska moget tycker jag för att vara 22 år gammal), vilket slutligen, efter en sjurättersmiddag a la 1500 SEK hemma hos mig ledde till lite tafatt tonårshångel i min säng och inget mer. Jag hade helt enkelt inte lyckats supa henne tillräckligt full antar jag. Jag tog henne kanske på brösten (utanför tröjan) men jag kommer inte ihåg riktigt. Därefter har vi varit kompisar.

Ganska oväntat tackade hon nu ja i alla fall, på SMS. Jag har inte pratat med henne än dock.Så lyder konsten att "skrapa ihop en tjej". Jag har varit stoltare överandra åstadkommanden i mitt liv.
I övrigt är jag ungefär som sist."


Ok. Va fint. Stort rentutav.
//Simon

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

du bloggar för lite mannen..

10:50 fm  

Skicka en kommentar

<< Home