söndag, november 26, 2006

Nya Bonnie and Clyde?

Vart var jag nu? Just det, sågade folk fram och tillbaka. Det var längesen nu. Jag har varit bortrest och eh.. ja. Whatever.

Hursomhaver.

"Turen" har nu kommit till min bättre hälft, min sambo. Ingen kommer undan, thats a statement.

Alltså; min tjej är helt fantastisk. Hon är grym. Missförstå mig fel.

Idag, dock, försökte vi köpa busskort på pressbyrån. Dom var slut. Inga busskort. Shit happens.

Vi kontrollerade våra pl¨nböcker- japp vi hade varsin tjuga i plånkan. Lugna kastruller.

Bussen kommer, vi går på allt är frid och fröjd. TIlls min tjej säger att hon visade sitt två dagar gamla nusskort istället för en biljett. Och när hon har avslutat sin mening hör vi:

"BILJETTKONTRILL!". Fyra personer, vid varsin utgång klädda i SLjackor av den senaste typen, går runt och kolla biljetter. Nu är den "yngre" (35 kanske?) framme vid oss. Jag kommer p mig själv att tänka "Tänk för fan, var lite smart nu. "

Jag visar min biljett. Sen öppnar jag munnen:
Jag: Du är medveten om att dom inte säljer busskort där nere på pressbyrån?
Hon: Va? Vaddå?
Jag: Nä, dom säljer ingenting (visar min biljett igen) och det var jävla tur att jag hade en tjuga på mig, annars hade jag inte betalat.
Hon: Då hade vi haft en blodigare diskussion ( hon slänger en blick åt min sambos håll, sdom viftat och lägger ner sitt kort i pl¨nkan)
Sambo: Såja Simon, det är inte hennes fel.
Jag: Nänä, men det är bra jävla fräckt att ha en biljettkontroll på ett ställe som inte säljer biljetter.."

Min sambo är lite den där "good cop" som försöker släta av ! NeJ! ÖVER, hennes killes "pushiga attityd. Jag går på. Hon, kontrollanten, är trött och säger att det är söndag kväll... Låt oss säga att jag håller på ett tag, och hon tröttnar snabbt på mig.

Det hela slutar med att dom går av, min sambo är off the hook och vi har precis sparat 800 spänn. Hur bra som helst. Och jag var dagens hjälte.

Hädanefter ska vi ge f** i att planka. Jag får bara låtsats ställa till med en scen då. Jag igllra inte sånt. Absolut inte. Verkligen .. inte.. ja ni fattar.

//Simon

1 Comments:

Blogger Martin said...

Breakin' the law, breakin' the law!!!

Den som inte då och då plankar är inte en riktigt stockholmare.....punkt.

9:53 fm  

Skicka en kommentar

<< Home